Diensten

‘Een boek speciaal gewijd aan ons bedrijf? Ja, dat bleek inderdaad mogelijk’

Bedrijfsboek


De historie van uw bedrijf, het werk van alledag en uw visie op de toekomst. Dat komt allemaal aan bod in een bedrijfsboek: een duurzaam document om apetrots op te zijn.

Ondernemersverhalen lezen prettiger als ze in boekvorm zijn vastgelegd. Zittend aan tafel genieten van alle mooie verhalen. Een bedrijfsboek heeft eeuwigheidswaarde. Daardoor zal het nog jaren van hand tot hand gaan.

Met een bedrijfsboek laat u anderen toe in uw bedrijf. Waardoor klanten, leveranciers en medewerkers het gevoel hebben erbij te horen.

Een bedrijfsboek is niet gebonden aan een bepaald jubileum. Een nieuwe koers, het vertrek van een directeur, zelfs de sluiting kan een aanleiding zijn. Bijvoorbeeld als dank aan alle medewerkers die vele kostbare jaren in uw onderneming hebben gestoken.

Jubileumuitgave


100, 50, 25 of 10 jaar. Als een bedrijf zolang bestaat is dat een bijzondere gebeurtenis. Een jubileumboek is dan een bijzondere beloning. Voor u als ondernemer, maar ook als blijk van waardering naar uw medewerkers, klanten en leveranciers.

Een jubileum is vaak een moment om samen met alle betrokkenen terug te blikken. Want het verleden vormde de basis voor het heden en de toekomst.

Een goed jubileumboek is een mix van waarheid en beleving. Een combinatie van feiten en verhalen, gebaseerd op bronnenonderzoek en interviews. Aangevuld met foto’s en afbeeldingen wordt uw jubileumboek een gezamenlijk product van – en voor u allemaal.

Verras uw medewerkers, uw relaties en de gasten op uw feest met een jubileumboek. Een onvergetelijke en blijvende herinnering.

Ondernemersverhaal


Niet het product maar de mensen achter de onderneming. Dat is waar klanten voor kiezen. U kunt dus maar beter zorgen dat u goed in beeld bent.

Wat houdt u bezig in het ondernemerschap? Wat doet het met u als u een (meer dan) tevreden klant hebt geholpen? Door dergelijke zaken op een authentieke manier te vertellen, weten klanten wat ze aan u hebben.

U kunt uw ondernemersverhaal op tal van manieren inzetten. Bijvoorbeeld op uw website, LinkedIn of Facebook. Maar ook als artikel in een vakblad, een specialistische website of in de regionale krant.

Wat dacht u van een mooie brochure om aan uw klanten mee te geven? Zo heeft u tegen beperkte kosten een mini-boekje waar u trots op kunt zijn.

Personeelsmagazine of Nieuwsbrief


U wilt betrokken medewerkers die zich als een ambassadeur voor uw bedrijf gedragen. Een personeelsmagazine of nieuwsbrief is daar een goed middel voor.

Informeer uw medewerkers maar vooral: laat uw medewerkers elkaar informeren. Dat versterkt de onderlinge band en vergroot het werkplezier. Zodat mensen weten wat er op een andere afdeling gebeurt en wie je collega’s zijn.

Vergeet de formaliteiten en spreek elkaars taal. Laat medewerkers meedenken en meeschrijven. Geef hen de ruimte voor hun ideeën. De nieuwe bedrijfskoers is prima, maar vergeet de bijzondere hobby van die collega niet.

Geen tijd, geen idee hoe, of beide? Ik neem u de zorg voor het magazine volledig uit handen. Ik interview, schrijf, fotografeer en zorg voor drukwerk en verzending.